tisdag, april 29, 2008

Effektiv dag

Trots att Tor försov sig i morse (pga att han köade för att få köpa GTA4 mitt i natten!!) så kom vi upp i skaplig tid. Han stack på föreläsning och jag satt på uteplatsen och planerade mitt eget VFU-projekt som jag ska ha nästa vecka. Det mesta är klart, ska bara hitta lite mer inspiration...men det gör jag senare *procrastinator*
Sen läste jag "The Great Gatsby". Tar ett tag att komma igenom en liten futtig bok när man ska överanalysera varenda avsnitt. Oh well, bara 170-ish sidor så det ska nog bli klart i helgen (är på s.50).
När Tor kom hem åt vi och sen var det bara att sortera fyra-fem tvättsäckar som stått på golvet i minst en vecka. Tor tog marktjänsten ute och jag tog den inomhus. Gräset blev klippt, hyllorna blev dammade, landet blev iaf lite rensat, speglarna blev putsade, plattorna blev sprutade med ättika (luktar inte gott men tar kål på både myror och ogräs), allt bös blev bortplockat, lakanen bytta, lägenheten dammsugen och moppad....ja, det var fullt ös :)
Sen när Tor stack på rep passade jag på att träna på Orbitreken. Så underbart att få känna sig helt slut! :)
Nu på kvällskvisten har vi planerat och fixat inför lördagen. Ska åka och handla med pappsen imorrn. Det blev en lång handlingslista!

Livet känns rättså OK ändå. Efter denna månaden har jag insett att livet är kort och att man inte har råd att leva olycklig.

0 kommentarer: