söndag, april 27, 2008

En dag, ett liv

Tor och jag har börjat med en promenad om dagen. Jätteskönt! Vi hinner prata om sånt vi vill prata om samtidigt som vi får motion och frisk luft. Vi har en liten tävling om vem som kan bli av med "bilringen" först..;) Jag tränar ju även på Orbitreken så jag räknar med att vinna! :)

Skrev tenta i fredags, översättning och grammatik. Hoppas det gick bra. Lite tråkigt är det ändå att vi inte ska ha fler grammatikseminarier eller Written English-lektioner. Kommer ju inte se klassen på jättelänge! Jag och fyra trevliga människor från nämnda klass firade att tentan var avklarad med en öl på Fredagspubens utepub! Det var hur mysigt som helst! Solen sken, ett band spelade diverse poplåtar och ölen var svalkande :) Vi ska försöka få med fler klassisar nästa gång, men det får bli efter VFU:n.
På tal om VFU:n så kommer det nog inte bli så tufft som jag trodde. Jag har fått ledigt på onsdag och eventuellt får jag ledigt på tisdag också eftersom eleverna ska skriva Nationella Prov. Så då blir det bara grammatiklektionen jag håller i imorgon. Nästa vecka kör jag mitt eget projekt i tre dagar och sen är jag liksom klar med det jag ska göra! Ska försöka åka ut någon mer gång innan sommaren och säga tack för detta år. Marie har varit en fantastisk mentor och eleverna är jättetrevliga!

Nu ska jag försöka läsa klart "The Great Gatsby" så att jag kan fokusera på spanskaplugg efter nästa helg!
Vi ses på Cocktailpartyt!

1 kommentarer:

Carrobarro sa...Best Blogger Tips

Kul det ska bli på lördag. Synd är att jag har blivit förskyld så hoppas inte jag blir sjuker, hade ju varit hemskt tråkigt :(. Blev faktiskt sjuk förra valborg med så hoppas jag håller mig frisk imorgon!