onsdag, april 23, 2008

Motion, sol och sällskap

Har åkt hemhem för ett par dagar. Pappa är ju sjukskriven nu så jag tänkte att jag lika gärna kan tentaplugga hos mamma och pappa som hemma i Ryd och samtidigt vara lite sällskap till pappa.
Så idag har han och jag gått tre halvtimmespromenader (han får ju inte anstränga sig för mycket), suttit i solen och pratat/läst, druckit kaffe och lagat/ätit god och nyttig mat. Jättemysigt!! Har bränt mig i solen till och med, där fick man för att man trodde att vårsolen inte tog...;)
Det är skönt att vara hemhemma, närheten till kanalen gör att man mår så mycket bättre. Synd bara att vi inte hade med oss några pengar ner till Berg för Fröken Jenny's hade öppet så vi hade kunnat få en glass...kanske blir imorgon istället. Tentapluggandet går väl sådär med tanke på att man egentligen inte kan plugga till tentan...jag går igenom sådant som jag vet att jag har problem med bara, sen får det gå som det går. Kanske tar en dag ledigt imorgon och försöker förbereda festen lite. Och kanske shoppa lite ;) Pappa säger att han gärna ställer upp som chaufför :)


Känns iallafall himla bra att vara hemma och bara bry sig om sina nära. Tack alla vänner som skickar hälsningar till oss! Ni är underbara!

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

klart vi ska beställa t-shirtar!!!funderar även på en liten ellos-beställning...hade så fina sommarklänningar!kanske ska göra en sam-beställning igen?!?:D
Ser fram emot festen.ska bli superkul!till tentan kommer du vara brun,så det så ;) Puss!