söndag, februari 10, 2008

En ordentlig tur med mammsen

Lyckades få in en mor-dotter-dag såhär på vilodagen. Jättemysigt att träffa mamma, senast jag träffade henne var på min födelsedag dvs. mer än en månad sedan!
Syftet med denna dag var att hitta så mycket som möjligt till Englandsresan (se tidigare inlägg) eftersom jag inte kommer ha tid kommande veckor. Så det var lite smått panikande från min sida ;)

Vi var oerhört effektiva och var på IKANO redan när de öppnade. Jag hade spanat in en jacka på Stadium i stan och trodde att den även skulle finnas på Tornby men inte då. Så in och ut i varenda affär i jakt på en liknande. Men ingen tur där.
Sen var det ju skor jag behövde (och den här gången behövde jag verkligen!!!!!). Dels ett par lite finare att ha till kostymbyxorna när vi hälsar på i skolorna i Chester och dels ett par vattentäta som tål ett par varv runt Loch Ness ;)
Hade kollat nätet lite innan men det är ju alltid svårt att veta om det finns i affärerna sen. Så raka vägen till jobbet. Där vet jag ju att jag får både bra hjälp och bra rabatt! ;) Hittade ett par svarta låga Vagabond. Mina fötter tycker om Vagabond! Så då var finskorna kirrade.
Hittade även vandringsskor/gympaskor, Ecco Goretex, men tyvärr fanns inte min storlek därute utan bara på Ecco-shop i stan. Ännu ett skäl till att åka in till stan!
Så mamma bjöd mig på Jubileumsmålet på Max, sen storhandling på Maxi och så snabbt in till stan (klockan var då ca.15.15 och stans affärer stänger 16. Jag hatar att komma in i affärer i sista minuten!).
Provade Ecco-gympisarna och de är underbara. Lätta med mycket komfort och så är de vattentäta! Precis vad jag behöver :) Jackan på Stadium fanns kvar och även mamma tyckte att den var det bästa vi sett på hela dagen så då fick jag den! Tack snälla söta mammis :)
När jag kom hem var jag superdupertrött. Det tar verkligen på krafterna att ränna i affärer!

Detta blev alltså mina inköp idag:
* Svarta Vagabond Ares, Kalle P Sko Ikano
* Svarta med lite turkosa detaljer Ecco Goretex Alaska, Ecco-shopen Gränden
* Svart Dcate Jacka, Stadium
* "Palestinarandig" sjal, Lindex
* BH, trosor och strumpor, Lindex
* Mascara, Lindex
* Mat, ICA Maxi
* Tandkräm m.m, Apoteket
* Allahjärtansdag- present till älsklingsTor :)

Angående raden i förra inlägget om att jag ville köpa en ny väska så behöver jag inte lägga tid eller pengar på det. Får låna en jättebra väska av mamma och pappa. Skönt!

Nu börjar perioden med tre tentor på tre veckor! Ska ha VFU imorgon men sen blir det att leva med näsan i böckerna fram tills att vi åker till Storbrittan!
Men jag måste ju leva också så det blir förhoppningsvis kravallpartajj med Barzo&Bong på lördag! :D

3 kommentarer:

Carrobarro sa...Best Blogger Tips

Va bra att du fixat alla nödvändiga kläder och skor till resan. snäll mammis du har :D... Ja det var trevligt på promenaden, skönt att komma ut lite.. Lääääääängtar till lördag! Partaj med Barzo och Bong ;).. Love from Barzo..

Anonym sa...Best Blogger Tips

Hej Annie! Kul att du ska till ut och resa.. vad ska du göra där och hur länge blir du borta? Själv sitter jag och idiotpluggar inför en tenta imorgon.. får se hur det går. Önskar dig en härlig vistelse utomlands och hoppas att vi ses framöver! kram

Anonym sa...Best Blogger Tips

Alltid trevligt med nya skor!! Läste någonstans häromdan att var 8e kvinna lider brist på skor.. och jag tror egentligen att det är mer! Visst, jag har 15 par skor.. men hur många användbara??
Hoppas vi ses på KraVallentine!

Kram!