tisdag, februari 19, 2008

2 av 3 klara

Ja tentor alltså. Förra tisdagen skrev jag ju Shakespeare/Macbeth och idag skrev jag British Cultural Studies. Man fick välja två efter varandra följande epoker att plugga in till tentan och då skulle man lära sig allt! Kända namn inom monarkin, inom litteratur, arkitektur och konst. Jag tror jag valde fel. Eller så var det att jag inte hann plugga riktigt eftersom vi hade sista föreläsningen i fredags och sen tenta idag. Sjysst med helgplugg + en dag liksom. Satt iofs med Hanna och Lars (mina Hälsingepolers ;)) innan tentan i några timmar och försökte gå igenom så mycket som möjligt men jag blev nog bara mer förvirrad än innan...
Nåja, omtentan är i april så det är väl bara att ta nya tag när man kommer hem från England.
Den tredje tentan vi ska skriva är History of English och det är en hemtenta som man får göra tillsammans med en kompis (men då kan man inte få VG, vilket jag inte heller eftersträvar, vill bara klara mig igenom) så Hanna och jag ska sitta imorrn. Vi får se om vi klarar av det!

Det var ju inte bara plugg som gällde för min del i helgen, det var ju Kravallentine också! Barzo, jag och Tor förfestade med nachotallrik, en massa öl och drinkar samt bowling på Wii:n :) Kom till Kårallen något sent. Kändes som om vi inte hann med nånting! Men skoj hade vi och jag träffade en massa lärarkompisar och andra-programs-kompisar :) Det var härligt att få parta loss lite! Fast oj vad trötta vi var i söndags. Låg i soffan och kollade på "Alvin och gänget" (bra bakisfilm) samt käkade på McBakis såklart! :)

Nu är det inte långt kvar tills vi åker. Ska bli himla skoj men vi har mycket kvar att fixa med!
Nu blir det te, mackor och Tor :)

0 kommentarer: