fredag, februari 22, 2008

Det är så mycket i skallen..

Is "bude" past tense of OE "to live"? Kan jag ha kostymbyxor, kavaj och skjorta när vi träffar Lord Mayor? The Tudors, the Stuarts, Charles den I och II, Henry VII och VIII, Mary- queen of Scots, Elizabeth. Var det någon golden age, egentligen? Går det att köpa Interrail-kort på SJ eller ska man göra det på nätet? VG på Shakespearetentan, hur hände det? Hur mycket cash ska jag ha med mig? Skriva rapport om litteraturprojektet. Boka hostel och betala de andra det som de har betalat. Är silver ett låneord? Köpa resestorlekar på flaskor med schampo, duschkräm och bodylotion. Hur många par jeans ska jag ha med mig? Räcker ögondropparna? När kommer min adapter som Tor har beställt? Schlagerkväll på HG, det hinns inte med. Förbereda för vårens 50-och 60-årsfester. Missar Daniel Lemma på Suntrip. Får se Scotland istället. Var ska jag lägga alla viktiga grejer så jag inte glömmer dem på resedagen? Hur många kilo kommer jag att gå upp på denna resan? Skavsårsplåster får jag verkligen inte glömma. Vad kostar det att ringa hem med Tele2? Planera vårens återstående VFU-uppdrag, musik får bli temat på det stora projektet. Tänk om vi skulle kunna tajma något bra bands spelning när vi är i UK?!! Bor på puben första veckan med grabbarna, blir himla skoj men jag kommer inte orka vara uppe hela nätterna. Gamling. Kommer jag vara äldst på resan? Nåja, ingen tror att jag är så gammal som jag är ändå. Imorrn släpps sommarkurserna, ska skicka in ansökan innan jag åker... INTE GLÖMMA! Anteckningsbok måste jag hitta nån bra. Ska jag ha med anteckningsbok, dagbok och kalender? Kanske blir för mycket....för tungt alltså. Och så kommer jag säkert tappa bort nåt. Vi har ändrat vår färdrutt igen. Vi skippar Stratford-upon-Avon och York och får en hel dag på oss att resa istället. Blir nog lugnare så. Lugna ner mig borde jag nog. Och lugn blir jag bara när jag sover. Det ryker ur mina öron, hjärnan går på högvarv.
Sängen.

1 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

du som tränar duktigt är ju 10 år yngre så då måste du vara yngst på resan =)