måndag, september 17, 2007

Återhämtning

Förkylningen har gått över, hostar fortfarande lite men jag känner mig inte sjuk. Skönt.
Denna morgonen har jag ägnat mig åt att ta tag i lite viktiga saker: betalat räkningar, bokat läkartid och mailat studievägledare Lotta om sommarkurs och utlandsstudier. Det jag även borde ta tag i är att bestämma träff med min mentor Marie men eftersom jag eventuellt ska samåka med en kursare kan jag inte bestämma det förrän jag pratat med honom.

Helgen har varit en berg-och-dalbana känns det som. Jobbet var lugnt både i fredags och lördags. Mycket att göra med en massa barnkunder men min stress-tröskel är mycket högre nu än vad den var innan jag började extrajobba på skoaffär så det var a piece of cake.
Syrran skulle komma och hämta mig och Tor på eftermiddagen för att åka ut till Unön, men Tor kände sig fortfarande sjuk. Jag blev jättebesviken och anklagade honom för att inte vilja åka med. Åkte hemifrån arg som ett bi. Kräftskivan/Födelsedagsfesten för syrran var jättetrevlig! Jag hade lyckats pricka in alla rätt på presenterna och kräftorna var bland de godaste jag ätit! Hit med honor med mycket rom!!!! :D Pappa hade köpt en massa fyrverkeripjäser så det var nästan som en nyårsafton...:) Både han och jag tyckte det var barnsligt roligt när det small :D
Stannade på Unön med mamma och pappa på söndagen. Städade lite men tog det väldigt lugnt och snackade en massa. Ville inte att vi skulle åka hem. Var inte på humör att diskutera saker och ting med Tor. Men det råa vädret gjorde att vi drog oss hemåt runt 16.
Tor var då hemma (jag hade trott att han var på kören) så jag föreslog en promenad. Vi gick i regnet och pratade och pratade och jag kände att jag äntligen kom honom "nära inpå". Han är ju inte som jag som pratar om känslor i tid och otid ;) När vi kom hem tände vi ljus och pratade ännu mer....now I know his inner secrets ;)

Så, som sagt, mycket känslor i helgen...upp och ner.
Nu ska jag plugga lite innan Bellan kommer och hämtar mig för en eftermiddag på stan :)

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Hej tjejen!vad jättemysigt att ses, fast lite sur är jag allt att du får mina drömskor och mycket billigare än mig :D Jaja, man kan inte få allt!Du, jag önskar precis lika mycket som du att jag bodde i Lkpg.Är fruktansvärt trött på att vara här i Karlstad..men du, det vore jättekul om du ville komma hit och hälsa på!!!Nu ska jag frysa in en massa köttfärssås jag kokt.Storkok is the shit!Puss