måndag, december 05, 2011

Vinterhelg i Stockholm 2/4-4/4

Vi har spenderat en underbar helg i vår vackra huvudstad! 
I fredags tog jag och maken bussen upp till Estocolmo. Tog tuben ut till svärföräldrarnas lägenhet, där det vankades sushi från Svenska Sushiköket (bästa sushin i Sverige). Vi skulle ha gått ut för drinkar, men det slutade med att alla satt och tittade på "På Spåret" och drack vin :) T och jag bodde i bostadsrättsföreningens gemensamhetslokal. Det var gott om plats så jag spred ut mina grejer överallt ;) På lördagen gjorde vi en släktutflykt ut till Skärholmen. Mitt mål med turen var New Yorker, såklart. Det var inte lika god shoppinglycka som i Uppsala men jag var nöjd med mina två toppar. Åt lunch och sen snabbt hem för att svida om.

Det var musikaldags! Som vanligt var jag och maken lite sena i planeringen, men vi kom i alla fall i tid till föreställningen ;) Musikalen vi såg var "Romeo & Julia" på Göta Lejon. Jag, som är stort fan av Shakespeare, var i paradiset! Inte bara för att storyn är fantastiskt, utan för att Måns *mums* Zelmerlöv satte sig på scenkanten en meter ifrån mig! Jag har tyckt att han är fin och så, men herreminje...han är ännu snyggare i verkligheten och med lite extra kajal...ayayay! ;) Det var ju inte bara Måns som gjorde musikalen så bra. Hela ensemblen var fantastisk,  Loa Falkman passade sååååå bra som Fader Laurence och man känner igen all musik (nya texter till gamla låtar, nästan som ett spex)! Anton Lundqvist var helt galet rolig som Mercutio (jag grät när han dog...övertygande!) och med koreografi från två Bounce-are kan det inte bli annat än klockrent! Läs mer, se trailer och  boka biljetter (om ni hinner) här.
Helt fantastiskt! Jag var, som sagt, i himmelriket :)

 Mmm....;)

Efter musikalen var det dags för middag. Efter ett antal fördrinkar för några av oss fick vi vårt bord på Le Bar. Även detta en fantastisk upplevelse! Moulin Rouge-känsla och absinthe-drinkar. Så coolt! :) Dessutom åt jag Boueuf Bourgignon för första gången och det var jättegott! :) Några släktingar drog vidare ut på party efter middagen men det gamla strävsamma äkta paret Skude åkte hem till sitt.

På söndagen tog vi sovmorgon, packade ihop och städade och åkte sedan med svärföräldrarna in till Vapiano för lunch innan bussen tog oss hem till Linköping igen.

Tack alla inblandade för en fantastisk helg!

1 kommentarer:

Emy sa...Best Blogger Tips

Haha! "det gamla strävsamma paret Skude". Gillar formuleringen.