torsdag, december 15, 2011

Julklänning?

Som jag redan har nämnt så kommer jag att fira jul med mannens familj i år och då duger det (tyvärr) inte att ha på sig vilken trasa som helst. Jag är på jakt efter en klänning/tunika som jag kan ha på julafton, men även vid andra tillfällen. Jag har kollat runt lite men det är så himla svårt att hitta nåt.

Jag provade den här på Gina Tricot idag, i både rött och svart.
Den svarta är ju lite mer användbar kanske och jag skulle kunna piffa upp den med ett rött smalt skärp. Den här klänningen är ju om det ska vara "klädkod: fin" på julafton. Den svarta blir dock lite tråkig om jag ska ha svarta tights till, vilket behövs eftersom klänningen är ganska kort.

Jag funderar även på den här, som också finns på Gina. Den är dock mer "klädkod: mys".



Sen har jag ju kostnadskriteriet också, därav mina inspaningar på Gina.

På lördag ska jag och Hästen gå på stan och shoppa julklappar.
Kan säkert få ett smakråd eller två då, men säg gärna vad ni tycker, ni anonyma besökare :)

3 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Jag tycker att den svarta är snyggast!Smycke och skärp kan säkert piffa upp.
Kram Mamsen

London baby! sa...Best Blogger Tips

Jag håller med mor din, den svarta absolut!! PUSS miss u..

En poet sa...Best Blogger Tips

Det finns ingen bättre än en Häst
När du behöver någon som vet bäst
Hästen vet vad som klär till fäst
På medeltiden hade man päst