söndag, december 18, 2011

Tre dagar kvar

Som sagt, jag räknar ned arbetsdagarna och nu är det bara måndag, tisdag och onsdag kvar för mig. Imorgon ska vi ha "vanliga" lektioner, men på tisdag blir det julavslutning i båda grupperna så jag kommer fika mest hela dagen ;) På onsdag ska jag bara "packa ihop", sortera papper och sen gå på julbord med kollegorna.
Hösten har gått så himla snabbt! I augusti hade jag storslagna planer för aktiviteter och sammankomster med släktingar och vänner, men det blev visst inte så mycket av det, men så är det när arbetsmarknaden och inkomsten är osäker.

Idag hade vi "minijul" hos mammsen och pappsen. Vi drack glögg, åt julmat och käkade tomteskum! Jag fick några julklappar eftersom jag inte kommer att vara med familjen i år, bland annat tre pocketböcker (kommer upp recension när jag har läst dem), en box med äventyrsklassikerna såsom Robin Hood, Robinson Crusoe och Jorden runt på 80 dagar, samt en julljusstake som pappa har gjort efter farfars design. Den står nu på hedersplats i vardagsrummet!
Min familj är så himla bra! :)

Känner mig dock stressad över att vi åker iväg på torsdag, med tanke på att jag slutar jobba på onsdag. Hur ska jag hinna tvätta? Hur ska jag hinna packa? Jag behöver även köpa en del klädesplagg som jag verkligen är i behov av (inga excesser här inte). Förresten, det blev den svarta klänningen från Gina. Den röda såg ut som ett tält.

Tur att T har slutat för terminen. Han får tvätta, packa och shoppa åt mig ;)

0 kommentarer: