lördag, juni 18, 2011

Lördagsmys

I förmiddags åkte T och jag ner på stan och gick lite ärenden. Vi kollade även omgivningarna för en ledig lägenhet men vi kom fram till att vi inte vill bo så nära stadskärnan.  Jag hade rabattkupong på Lindex så jag köpte ett Maxfactor Lipfinity Lasting Lip Tint, efter tips från E. På Trädgårdstorget var det Swedish Beach Tour. Vi kollade lite (på snygga vältränade män ;)) och fick en varsin RisiFrutti (som sponsrar det hela). Vårt mål för dagen var att gå på "bröllopsmässan" i Trädgårdsföreningen. Inte för att vi behöver inspiration eller träffa företag utan bara för att kolla. Vi har ju i princip allt klar och det som inte är klart är vi på G med. Det var en pytteliten mässa! T fick mig iaf att få naglarna fixade av Beauty Sky och sedan åt vi bröllopsbakelse och drack kaffe på Café Belvederen. Supermysigt!

När vi kom hem provade jag Lip Tintet och satan i gatan, vad det sitter bra! Jag köpte en ganska mörk lila-rosa nyans (03 Pink Princess) men jag ska köpa en mer rosa nyans (01 Pink Petal) till bröllopet. Jag har ätit, druckit och pussat på T med det men 1. det kladdar inte av sig, 2. färgen håller länge så man behöver inte sätta på nytt hela tiden.

 Med nya läppfärgen

Kvällens planer är att fixa med lite bröllopsgrejer och sen läsa guideböcker om Kreta! Om ni har tips på vad vi bör göra när vi är där får ni gärna lämna en kommentar :) Vi ska vara där i två veckor och ska bo i Platanias.

Nu är det middag! Det bjuds struts i det Skudska/Dahlströmska palatset :)
 Struts, klyftpotatis, bea-sås och sallad. Youmie!

1 kommentarer:

E sa...Best Blogger Tips

Jag hittade den här sidan en gång när jag försökte hitta saker att göra här i stan (länkad till Kreta): http://www.tripadvisor.co.uk/Attractions-g189413-Activities-Crete.html.
Den bygger på användarnas recensioner, tror jag, och jag tycker i alla fall att den är lite kul.