fredag, mars 25, 2011

Vårvindar friska

Linköping är sannerligen ett blåshål! Jag har cyklat och promenerat ganska mycket de senaste dagarna och nästan blåst iväg. Vinden tar tag i cykeln så att man nästan kör omkull! Skulle cykla hem ifrån Tornby häromdagen och jag stod i princip stilla på cykeln i motvinden. Det slutade med att jag gick hem med cykeln i släptåg. Bra motion iaf :)

Jag har vikarierat några timmar den här veckan och det känns jättekul! Alla elever och personal som jag träffat har varit hur gulliga som helst och jag har verkligen känt mig välkommen. Det känns skönt att göra någonting bra för andra, inte bara för mig själv ;) Vikariebanken, där jag är anställd, verkar vara en väldigt bra väg in i kommunens system. Jag hoppas ju att det ska leda till något längre vikariat eller kanske till och med till en tillsvidaretjänst....

1 kommentarer:

Hannah sa...Best Blogger Tips

Eller så kör du själv och inspirerar honom i sin tur :)