torsdag, mars 17, 2011

Tomatsoppa

Här kommer recept på enkel och god tomatsoppa.

1 gul lök
2 vitlöksklyftor (minst)
1 msk olivolja
1 kycklingbuljongstärning (+ ca.1 dl vatten)
1 burk/förpackning passerade tomater
1 färsk tomat
Några basilikablad
Några skedar turkisk yoghurt

Hacka och bryn löken i olivoljan tills den blir genomskinlig. Pressa i vitlöken. I med kycklingbuljongtärningen och vatten. Låt koka ett par minuter. Häll i passerade tomater och hackad färsk tomat. Rör runt och låt koka 5-10 minuter. Servera med basilikablad och en sked turkisk yoghurt.
Hann inte ta något foto av tomatsoppan så ni får hålla tillgodo med denna bild.

6 kommentarer:

Beata sa...Best Blogger Tips

Härligt att du hänger på =)

Hannah sa...Best Blogger Tips

Hänger på vad?
Soppan lät god (och billig) :) Den ska jag minsann testa!

Hannah sa...Best Blogger Tips

Förresten..vart ska jag dela med mig av snyggheten..på bloggen eller ska jag bara kasta över lite till dig ;)

Annie S sa...Best Blogger Tips

@Hannah Hänger på när Beata byter bloggportal. Haha mer spännande än så var det inte!

Annie S sa...Best Blogger Tips

@HannahKasta över lite till mig! Och gärna lite av självförtroendet också. Just nu känner jag mig ganska glåmig och ful. Längtar efter sol och värme!

Hannah sa...Best Blogger Tips

*kastar över* ;)