torsdag, december 16, 2010

Plugg & Jobb

Plugg och jobb, det är det min vardag handlar om för tillfället. Jag har suttit och pillat med uppsatsen men kommer inte på så mycket mer. Hoppas syrran kommer med lite bra kritik så att jag kan fixa till det sista och sen skicka in den till handledaren. För när uppsatsen är inskickad tänker jag ta jullov! :)

Skickade in två jobbansökningar idag. Rektorn för skolan i Mjölby ringde upp och ville att jag skulle söka tjänsten. Min mentor som jag hade där har tydligen sagt en massa bra saker om mig :) Så jag sökte dit, och sen sökte jag till en tjänst här i stan. De söker en lärare i tyska och engelska, men jag gjorde en fuling och skrev att jag bara sökte för engelskadelen ;) Jag ska även hålla ögonen öppna om det kommer upp nåt mer. Skulle ju vara trevligt att hitta nåt med rätt kombination. Det finns en engelska/sva-tjänst att söka men den är i Göteborg! Sen finns det några i Stockholm också men jag tänker avvakta och se vad som händer nu. Jag vill inte flytta från T bara för ett jobb! Hellre kärlek än pengar, right?

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Verkligen kärlek före pengar!!Stanna kvar i stan, annars blir jag ledsen :( Du kommer hitta ett jobb fort som attans och sen hittar jag ert drömradhus :) Puss på dig gurkan