söndag, december 26, 2010

Julveckan

För en vecka sedan åkte jag ut till mamma och pappa och har bott där hela veckan. Det har varit så skönt att inte känna behovet av att kolla mailen 100 gånger och Facebook 200 gånger om dagen utan bara ta det lugnt, sitta och snacka med mamma och pappa och julstöka lite :) Jag hade med mig kameran men fotograferade inte så mycket. Mamma har de roligaste korten på sin kamera/dator. Här följer i alla fall en kort resumé av julveckan i Ljungsbro.

Söndag 19/12: Mamma, pappa, jag och vänner till familjen åkte upp till Tyttorpsskogen och hittade finfina granar (trots snödjup på minst en halvmeter). Drack glögg och käkade pepparkakor ute i skogen! Så mysigt!

Måndag 20/12: Pappa och jag fixade hemma. Bland annat bakade vi julkusar.

Tisdag 21/12: Pappa och jag skulle fixa ärenden på stan och Tornby. Det var SÅ MYCKET FOLK!!! Det var tur att vi kom iväg tidigt annars hade jag aldrig pallat....

Onsdag 22/12: Följde med mamma på julavslutning i skolan. Mysigt att få lite avslutning på skolåret (även om min termin fortsätter in i januari) och kul att träffa mammas elever :) T kom ut till Ljungsbro på eftermiddagen och det var så skönt att ha honom hos mig igen :) På kvällen kom några av mina släktingar över på middag. Jag var lektant till mina kusinbarn! :)

Torsdag 23/12: T och jag klädde granen och tog fram lite annat julpynt. På eftermiddagen kom syrran hem. T och jag spelade spel och såg på film.

Fredag 24/12: Julafton! Jag fick gå på skattjakt och leta efter morgonjulklappen. Det var lite krångligt så det var tur att T var med och hjälpte till ;) Mormor kom och vi drack glögg och sen åt vi jullunch, innan det var dags för Kalle Anka. Vi spelade spel, såg på TV och öppnade julklappar i två omgångar med paus för julavsnittet av "Svensson, Svensson". TACK för alla fina julklappar!!! 

Lördag 25/12: Vi åt frukost i flera timmar och sen slappade vi hela dagen. Spelade spel och såg på TV. Dagen gick jättefort! ;)

Idag packade vi ihop väskorna och alla julklappar och åkte hem till stan igen, bara för att packa om väskorna. Imorgon åker vi till T's föräldrar. Man kan ju alltid hoppas att tåget går...

TACK MAMMA OCH PAPPA för en mysig vecka ute på landet! :)

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Tack själv för en helmysig julhelg!
Tack för alla julklappar!
Ha det så jättebra i Härnösand! Gott Nytt År!
Kramar Mamsen o Papsen