torsdag, september 02, 2010

Första dagen på den sista terminen

Idag började då äntligen min sista termin på Lärarprogrammet. Känns skönt att ha något att göra igen! Två veckors ledighet när alla andra börjar jobb och skola funkar inte för mig. Jag har varit sååååå uttråkad! Tyvärr kommer vi inte ha så många schemalagda timmar i denna kursen, men jag och E har sagt att vi ska träffas och plugga tillsammans så att vi får någon slags daglig rutin ;)

Vi läser tillsammans med de som läser kursen på halvfart så det var något förvirrat idag på uppropet. Vem som ska göra vad tills när var nog den stora frågan. Jag hoppas iaf på att få skriva C-uppsats istället för att göra en läskurs, men det är fortfarande oklart enligt kursansvariga. Även om det var förvirrat på uppropet så fick jag åtminstone klarhet i litteraturen som behövs och vad vi ska göra första veckorna så nu är det bara att sätta igång. Beställde precis böckerna från Lycknis och det är nästan sorgligt att det var sista gången jag beställde kurslitteratur ;) Dock tror jag att jag kommer få användning av flera av böckerna i framtiden, bland annat en jättebra grammatikbok som en av mina VFU-handledare använde sig av.

Nu ska jag gräva fram mina gamla Svenska-som-andraspråksböcker och se om jag kan komma på något roligt grammatiskt problem. Wohooo :)

0 kommentarer: