måndag, maj 11, 2009

En bra dag, helt enkelt

Sista VFU-dagen idag. Det var sorgligt! Mina söta Sv2-7:or fick först skriva prov sen fick de kanelbullar och saft :) Min mentor sa att hon skulle sakna mig och hon har skrivit supersnälla saker om mig på utvärderingen som ska skickas till universitetet, t.ex. att jag har mycket god initiativförmåga, att jag tar stort ansvar för eleverna och att jag kommer att bli en bra lärare!

Kunde inte kolla av mobilen på hela dagen men när jag kom hem hade rektorn för sommarskolan ringt och lämnat ett meddelande på mobilsvaret. Jag ringde upp men kom till hennes telefonsvarare. Snacka om att hållas på halster!
När jag gick ut till cykeln för att cykla till SOF-repet ringde hon!
Rektorn: Ja, NN här. Du hade ju sökt tjänst hos oss och nu vill vi erbjuda dig den tjänsten.
Jag: Ja tack, jaaaaaaaa jättegärna!!

Så i sommar är det jag som får pröva på hur det är Sv2-lärare i verkligheten!

2 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Härligt, fantastiskt!!!!
Grattis! Pussar och kramar från
Mamsen och papsen

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

åååå så kul!!! grattis!