onsdag, april 15, 2009

Tallinn made me weak

Lagom till att vi kom hem från Tallinn lyckas en ny förkylning slå till i mig!! Vet inte om jag någonsin blev frisk från den förra. Jag hostar, är toksnuvig, har ont i halsen och huvudet...men ingen eller väldigt lite feber, så jag får inte komma till Vårdcentralen. Ser i dagboken att jag nu varit sjuk i snart fyra veckor! Vad är det med mig? Varför har jag inget immunförsvar?

Nåväl, ska väl berätta lite om Tallinn-resan i alla fall.
När vi väl kommit med planet gick allt snabbt som 17! Det tar ju bara en timme att flyga till Tallinn :) Vi tog taxi från flygplatsen till Tallinns gamla stad där vi mötte upp T's föräldrar, bror och farmor och åt middag på restaurang Troika. Väl värd upplevelse :) Taxi till hotellet Pirita Top SPA där vi somnade sött efter en drink.

Utanför hotellet som är byggt som en katamaran.

På lördagen efter frukost bokade vi tre behandlingar var som ingick i rumspriset. Under lördagen gick jag på kurbad (massagebubbelbad), musikterapi och massage. Musikterapin var underbar! Man satt i en stor och skön fåtölj och hade hörlurar med lugnande musik och tittade ut över havet. Jag somnade såklart! Massagen var bra men egentligen inte så skön eftersom jag är så himla stel i ryggen. Massösen tog i som bara den! Ajajaj! På kvällen åt vi på hotellets jättesjyssta restaurang och såg solen gå ner. Superfint och grymt god mat!

Nöjd efter behandlingarna

Förrätt: Ceasarsallad med räkor

Huvudrätt: Vitlöksmarinerat lamm

Efterrätt: vinbärscheescake

Solnedgång!

Söndagen spenderades mest inne i Tallinn. Vi gick i gamla stan, åt lunch och kollade i lite affärer men jag var inte alls på shoppinghumör.

Tallinn City

Stadsmuren som finns kvar från 1500-talet

På kvällen tog tog vi flyget till Arlanda. Sov över i Stockholm och spenderade en dag på Skansen innan vi tog tåget hem till Linkan.

Snygging på Skansen

Och här är jag nu, sjuk och da'n. Snälla, kan nån ge mig ett superpiller så att jag blir frisk?

0 kommentarer: