tisdag, juni 10, 2008

Surprise!

Nej jag tänker inte säga nåt om fotbollsmatchen för jag såg den inte ens och försök inte övertala mig att se nästa heller. Jag bryr mig inte!

Idag fick vi en någon oväntad överraskning. Fick mail ifrån vår kontaktperson i Spanien och vi bor två första veckorna på campus, två följande i familj och sen på campus igen (fast då har Tor kommit så då bor vi på hotell). Förhandsinformationen var två första veckorna i familj och sen tre veckor campus. Nåväl det var väl inte jättejobbigt att det ändrades.
Men så kom smällen...vi visste att vi skulle betala en "viss summa" till värdfamiljen och sen för att bo på campus, men idag fick vi mail om att värdfamiljen kommer kosta ca. 500 Euro för två veckor ("probably less" som det stod i mejlet)!!!!! Det är typ 4700:- som bara "försvinner" där. Känns himla surt eftersom jag ska låna en massa pengar av mamma och pappa. Sen tillkommer kostnaden för campusboendet och det kan ju bli typ samma.
Det värsta är att vi har frågat kursansvariga hur många gånger som helst hur mycket det kommer kosta och de har aldrig gett några besked!!!! Nu vill jag nästan hellre skita i alltihop och stanna hemma och löka i Sverige....

0 kommentarer: