måndag, april 09, 2012

Påskrapport

I fredags åkte vi ut på landet för lite påskfirande. Vädret ville inte riktigt bestämma sig så vi hade lite sol, lite moln och sedan kom då snön. Stackars pappa stod ute och grillade i snöblandat regn. Det var det värt för köttet var fantastiskt gott (speciellt tillsammans med mitt hemlagade vitlökssmör)!

 Ruskväder på Långfredagen

I lördags åkte jag och syrran till stan en sväng. Det var inte mycket folk på stan, förutom på vissa affärer, så vi kunde vara väldigt effektiva. Jag köpte äntligen en Pippitröja! Älskar den! Efter stan åkte vi tillbaka till landet. Efter lite solande på altanen målade och färgade T och jag ägg med mitt gamla äggfärgningskit från the states. Äggen blev jättefina och det var roligt att få vara lite kreativ ;) Familjen spelade Bezzerwisser och Qube Svenska språket. Jättekul! God påskmiddag, påskägg och chips avrundade påskfirandet :)

Mys på altanen (en liten glimt av Pippitröjan)

Våra ägg

Vacker påskaftonskväll

I söndags åkte vi hem och "hjälpte" vänner med flyttbestyr. Kul att de bor så nära oss nu!

Idag har jag mest tvättat och packat. Vi far ju bort en liten sväng imorgon! Det ska bli så kul! 

0 kommentarer: