torsdag, april 05, 2012

Ljuvliga ledighet

Skärtorsdag och jobb till klockan 17. Tråkigt att många elever redan "tagit påsklov" (det är deras eget ansvar, det är deras eget ansvar, det är deras eget ansvar) och hela min planering gick i stöpet. Det kändes på skolan hur alla redan har börjat varva ner inför lovet. När jag gick från arbetsrummet var det bara en eller två av kollegorna i korridoren som satt kvar och jobbade. Påskäggen i lärarrummet var (i princip) tomma, precis som korridoren. Jag hann inte rätta alla uppsatser som jag hade tänkt rätta innan lovet, men det får jag göra efter lovet. Jag vägrar att arbeta gratis övertid!

Nu har jag en vecka + en dags ledighet att se fram emot, dock med hyfsat späckat schema :) 
Mobilbloggar troligen under helgen, men tills dess...

GLAD PÅSK!



0 kommentarer: