torsdag, februari 25, 2010

VFU-planer

Har suttit och planerat mina 15 lektioner till VFU:n idag. Jag har haft massor idéer och tankar i flera veckor men sen när jag väl sätter mig och ska skriva ner dem så *poff* är de borta. Men idag tvingade jag fram allt...

Jag ska ha tio lektioner i en kurs och fem lektioner i en annan. Av de tio lektionerna i första kursen är nio stycken i princip klara, jag sparar den sista utifall vi behöver mer tid. De fem i den andra kursen är klara men jag blir ändå osäker på om jag varit för snål eller för givmild med tiden. Det är svårt att planera, man vet ju inte hur mycket man hinner med! Som det ser ut nu handlar det mer om att göra få saker ordentligt än slarva över flera saker. Låter väl som en bra pedagogisk plan? ;) Ska bli riktigt kul att få göra dessa lektioner då det är mycket som jag kommit på själv eller hämtat inspiration från från Lektion.se. Hoppas eleverna kommer gilla det bara :)

Bild från http://www.byggai.se/pl/img/tidplan.gif


Ska ta det riktigt lugnt i helgen så att jag kommer upp på måndag morgon. Hoppas tågen går som de ska! :)

2 kommentarer:

Ida sa...Best Blogger Tips

Tågen har gått kass i veckan.. Jag har blivit sen varje dag hittills. men så är det ju tyvärr..

Tiden är ju helt klart det svåraste med planeringen! Det är ju alltid så att en del elever blir klara på studs och en del knappt hinner klart med hälften om de har något eget arbete.. Så extrauppgifter behövs liksom extratid för de långsamma.. Inte lätt..

Lycka till!

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

vad duktig du är! Hoppas du får en toppen-vfu! Jag börjar förresten få tid för en träff snart... kram