lördag, februari 27, 2010

The Dirt

Nu har jag äntligen läst ut biografin jag hållit på med ett tag och det är ingen mindre än denna:

Bild från Bokia

Fakta

Författare: Mötely Crüe med Neil Strauss
Antal sidor: 569
Utgiven: 2008

Detta är alltså en biografi om killarna i Mötley Crüe. Boken består av kapitel med killarnas egna berättelser samt berättelser från människor omkring dem såsom managers och skivbolagsfolk.
Jag har inte varit något stort MC-fan men ville ändå läsa den eftersom jag hört att den ska vara så rolig, äcklig och galen. Och det är den. Men samtidigt så mår jag dåligt av att läsa den. Vince, Nikki, Mick och Tommy är så tragiska och trasiga människor som utnyttjar droger och kvinnor för att må bättre. Men det gör bara att de blir mer tragiska och trasiga. Det sorgligaste är att man genom hela boken tänker "Varför tar de inte bättre hand om varandra?". De är så hemskt egoistiska och egenkära att ingen drog eller kärlek kan hjälpa dem. Musiken och bandet verkar komma i andrahand. Slutet är hyfsat hoppfullt. Mer kan jag inte säga ;)

Betyg och motivering till betyg: 4. Jag tror att de som är MC-fan uppskattar den mer. Jag blir mest äcklad och chockad över hur killarna utnyttjar tjejer och droger.

(Betygsskala 1-10 där 1 är "borde inte ha getts ut", 5 är "godkänd" och 10 är "fantastisk")

0 kommentarer: