söndag, februari 21, 2010

Bara snö, bara snö, bara massor utav snö!

Vilken vinter vi har! Vi har snö upp till fönstren, igår gick inte ens innerstadsbussarna och tågtrafiken ska vi inte tala om, den verkar ju mest stå still. Ja, jag erkänner att jag vill ha vår, men samtidigt är det mysigt att vi äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN fått en riktigt vit vinter och inte det hemska kalla regnblasket som har regerat senaste åren.

Jag är glad för alla skolbarnen som har sportlov kommande vecka. Vissa har inte lyxen att åka till fjällen men de kan ju ha roligt i snön som finns här hemma! Till och med snöhögen på Stora Torget funkar som en pulkabacke...;)

Jag har haft en lugn, skön och mycket trevlig helg. En vecka kvar på universitetet sen är det dags för fyra veckors VFU! :)

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Jag håller med! Äntligen en riktig vinter som det var när jag var barn. Jättekul för alla sportlovslediga barn. Hoppas de inte sitter vid dator o TV-spel utan är ute och blir friska!!!Ha en bra pluggvecka! Kram Mamsen