fredag, november 21, 2008

Jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här

Fantastiskt att en textrad av Melissa Horn kan sammanfatta mitt liv idag. Jag har en massa att göra, men vill helst bara sitta och vara. Lyssna på musik, dricka en stor mugg té och njuta av att jag lever.
Varför blir jag alltid så anti allting på hösten? Jag vill inte gå upp på morgnarna, vill hellre ligga och sova tills det blir mörkt igen. Ingen motivation till att plugga heller. Jag gör bara det jag måste för att få G.
Jag har faktiskt läst en bok och en artikel till min fördjupningsupgift och fått lite ny inspiration. Känns bra. Men man blir lite deprimerad av att läsa om hur svenskar (ja jag är också en av dem) inte vill hjälpa "de nya svenskarna" att komma in i samhället utan istället håller dem utanför genom att inte ens försöka förstå deras försök att kommunicera...Läs t.ex. Kallifatides "Ett nytt land utanför mitt fönster" eller Marjaneh Bakhtiaris "Kalla det vad fan du vill" eller avhandlingar av Inger Lindberg (min nya idol) för att få en bild av problemet.

Ögat är bättre. Ögondroppar fyra gånger om dagen gör susen!

Nu ska jag försöka ta tag i nån av alla tusen saker jag måste göra. Tors föräldrar kommer och hälsar på i helgen så jag ska rycka upp mig :) Är ju ledig från jobbet för 17!! :)

1 kommentarer:

London baby! sa...Best Blogger Tips

vet precis känslan!man ser högen med saker att göra bara växer men man är som fastklistrad.Motivationen är som bortblåst!!uschaan på wen östgötska!