fredag, november 14, 2008

Huvudvärksplugg

Nu har jag pluggat så mycket att jag fått ont i huvudet, är det meningen det?

Satt först och letade artiklar, böcker och doktorsavhandlingar som behandlar det ämnet jag ska skriva min examinationsuppgift om. Trodde först att det var omöjligt men nu sitter jag här med två avhandlingar och två artiklar som på något sätt handlar om interaktionens och kommunikationens betydelse för språkinlärning. Har även beställt två böcker på biblioteket. Om ni har tips på artiklar eller böcker eller liknande som behandlar ämnet kan ni ju maila mig/lämna en kommentar.

Efter artikelsöket var det bara att sätta igång med att läsa de kapitel som vi ska ha läst till nästa seminarium det vill säga fyra mastodontkapitel i boken Svenska som andraspråk: i forskning, undervisning och samhälle samt ett kapitel i en annan bok. Jag orkade läsa kapitlet i den andra boken och två i Svenska som andraspråk...men nu tar jag helg!

Ger mig huvudvärk
(Bild från adlibris.com)

0 kommentarer: