onsdag, december 26, 2007

Christmastime

Nu är jag hemma i en tom lägenhet efter några juliga dagar hos mammsen och pappsen. Helgen blev som sådan:
Jobbade lördagen före julafton och tog ett lååååångt bad med Lush's härliga badbomb "Champagne supernova" när jag kom hemhem.
Söndagen ägnades åt diverse matlagning, julpyntning och granklädning. Syrran kom hem också, vilket var jättekul :) Pappa lagade superdupergod middag :)
Julafton var lugn med mamma, pappa, syrran och mormor. Jag och pappa "tomtade" hos grannarna, mysigt! Julbord, Kalle, julklappsutdelning och både kaffe och glögg! :)
Juldagen sov jag länge sen var det dags att rensa ut i källaren. Slängde en massa gamla matteprov och skrivhäften, men har sparat lite också. Som mamma sa "Sånt som ni vill att jag ska visa barnbarnen" ;)

Idag jobbade jag. Var sådär halvkul. Eftersom det inte är nån snö och kyla är det knappt nån som handlar. Det är trist. Kom (som sagt) hem till en tom lägenhet. Inte skoj det heller men det är skönt att ha närmare till jobbet.
Tänkte försöka vara duktig och höra av mig till mina vänner och se om de vill träffa mig :)

0 kommentarer: