fredag, december 07, 2007

Det är så man blir mörkrädd


Såg Lyxfällan igår. Ett par i 20-årsåldern som inte hade betalat en enda räkning. Hur dum får man vara? Tror de att mamma och pappa fortsätter betala för mat, hyra, hund, katt osv. när man flyttar hemifrån eller vad? Har inte föräldrarna lärt dem att man måste betala för sig annars kommer inkasso/kronofogden och vill ha ännu mer av deras pengar?
Jag är väl inte den mest ekonomiska i världshistorien men inte tar jag lån för att konsumera!

Visst att Lyxfällan är ihopklippt för att bli bra TV men nog förtjänade de det där priset de fick för bästa livsstilsprogram.

2 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Jag tittade också på det där avsnittet och förundrades, som du, av hur dom bara kunde låta bli att betala räkningarna? Hur är man funtad då liksom? Herre min ge.

starsailor sa...Best Blogger Tips

sjuk!
Hm, vet inte vad jag önskar mig..alltid kul med smycken eller smink eller så..vad ska vi säga för summa ungefär?
Funderar på om den 20:e kanske skulle funka att drinka lite?Tror inte jag har nåt då..hur är det annars vännen?Pöss