måndag, april 16, 2007

Nu är det dags!

Har gått upp tidigt för att hinna så mycket som möjligt innan gruppmötet, så nog borde jag hinna blogga! Liten uppdatering på allt som hänt senaste tiden är på sin plats.
  • Veckan innan påsk ringde FOUL mig och ville ha mig som ÖverFadder! Jajebuss!
  • Tor och jag blev som barn på nytt när vi hade påskäggsjakt i lägenheten. Jag fick godis, en jättesöt mini-plånbok och två par solglasögon! 8)
  • Tågresan till Norrland var spännande med stormen som ven runt tåget. Tåget krockade med ett träd som låg på elledningarna, men allt gick bra och vi kunde fortsätta.
  • Påskhelgen spenderades även detta år i Sorsele! Härlig skidåkning, sol varenda dag, underbar mat, spelkvällar och så bastu och jacuzzi :) Tors familj är så himla bra.
  • Tågresan hem från Norrland var otroligt jobbig. Jag hade dåligt samvete för att jag inte läst mer kurslitteratur och skulle precis till att ta upp boken när vi satt oss. Då kommer en högljudd familj med skrikande barn och sätter sig i vagnen, på sätena runt om oss *morr*. Behöver jag säga att det inte blev nånting läst?!
Det var väl det...
Jag har nästan kommit ikapp läsningen av kurslitteraturen nu. Har suttit ute och läst i den underbara värmen! Huvudsaken är ju att jag är påläst till seminarierna och det har jag varit hittills :)
Mitt i allt pluggande har Tor och jag börjat få ordning på vardagsrumshyllorna. Nu ska vi bara se vilka böcker vi ska ha var, köpa ny soffa och sen kommer vardagsrummet vara tiptop!

Jag brukar klaga över att jag inte har nåt liv förutom plugget men har insett att jag ju har massor av aktiviteter utanför plugget som kan kallas liv. Jag är med i LiHtösen, jag är med i ÖF, jag jobbar på helgerna, jag hinner äta glass med Maria och så har jag min älskling att pussa på här hemma!
Det blir lite hektiskt ibland....men vad fn, man lever bara en gång! :)

0 kommentarer: