fredag, mars 23, 2007

I brist på annat...

Marpa (nytt smeknamn for ya my friend) åkte hem för en stund sen och är nu i tryggt förvar i sin lilla lägenhet. Alla mina vänner måste MSN:a/sms:a när de kommit hem...jag är ju en riktigt mamma!!! :P
Har inte så mycket nytt att tillföra denna blogg så för skojs skull har jag snott detta fylla-i-formulär av just Marpa. Vad ska man annars göra en fredagskväll?

Namn
: Ann-Mari Charlotte är jag döpt
Smeknamn: Annie, Anto, Antoklanto, AO, Anno, AnnieBannie
Födelsedag: 2 januari
Födelseort: Linköping
Ögonfärg: Grön-blå..tror jag...har hört att jag har vackra ögon, räcker inte det?
Hårfärg: ganska mörkbrun
Pluggar/Jobbar: Lärarprogrammet i Linköping/ skoaffär på stan
Familj: Mamma, pappa och storasyster

FAVORIT...
Färg: rosa, rött, svart och vitt
Plats: hemhemma, Unön och anywhere in Hälsingland
Land: USA
Spel: TP, (inte data/tv utan bords-)hockeyspel, SoulCalibur, Alias
Drog: måste nog säga mint (se tidigare inlägg i bloggen)
Film: Disney's Lilla Sjöjungfrun, Moulin Rouge, Grease...musikalfilmer :)
Djur: katt, hund, häst och kanin. Det beror ju helt på förutsättningarna o sådär...
Affär: GinaTricot, skoaffärer, OldNavy m.fl.
Serie: OC (mina vänner ;)), Prison break, LOST och CSI
CD: Lasse Winnerbäck, Elin Sigvardsson, Coldplay, The Killers...men lyssnar mest på P3
Café: Coffeehouse by George, Santini's och Cioccolatta
Skor: diggar mina Lacoste, mina Converse (kravallskorna) och såklart mina Birkenstocks! Är supersugen på att köpa vita, klassiska tennisskor...de är fula men coola :)
Internetaktivitet: blogg, MSN, Gmail, horoskop och så lite skvaller ;)

BRUKAR DU...
Titta på dig själv i spegeln: nej jag är för ful...:P Självklart gör jag det!!!!
Gnälla: hahahhaha oh ja :)
Skrika: höja rösten? ja...men skrika gör jag nog bara när jag är riktigt arg eller otroligt lycklig..tänk Ronjas vårskrik liksom...
Sova: Oh ja :)
Ha ångest: har tyvärr blivit mer och mer på grund av stress
Skada dig själv med flit: nej usch vad dumt
Ta mediciner du inte borde ta: nej, vad skulle det kunna vara?
Vilja dö: NEJ!
Drömma mardrömmar: händer titt som tätt, främst när jag är stressad och orolig över något
Drömma sexdrömmar: Gör inte alla det?!
Ta droger: räknas mintkakor som droger? (se ovan)
Försöka vara annorlunda: Inte försöka, bara vara. I'm not weird, I'm different..:)
Klä dig i svart: inte från topp till tå, men svart är bra basfärg, ja
Gå till kyrkan: nej, inte regelbundet.
Gå i skolan: ja, jag tycker jag har bra närvaro.
Röka: nope aldrig
Ha sex: ja, vore konstigt annars ;)
Ljuga: vita lögner, när det är nödvändigt
Hata folk: hata är ett starkt ord. Ogilla folk? Svar ja.
Lita på folk: "På folk"? Jag litar på mina vänner och min familj

NÄR...
Åt du senast: kladdkaka för ca. 2 h sen, och sen har jag svalt ner mina Omega-3-kapslar
Läste du en bok senast: Igår, började på Kajsa Ingmarssons "Den ryske vännen"
Var du på konsert senast: OJ! Det var tyvärr längesen...måste nog säga MH när Backyard babies spelade...det lilla jag hörde vill säga
Köpte du något senast: Igår- Omega3-kapslar och Vitamax på Apoteket samt en spansk ordbok och K.Ingmarsson-boken på Bokmedia
Svor du senast: Idag..fy skäms!
Sjöng du senast: sjöng med i "Så ska det låta" ikväll + jinglen till "Let's dance" ;)
Klagade du senast: Idag..på att folk inte kan tänka själva
Är det sommar: om ungefär två månader

VEM...
Saknar du: farmor, Tors farfar, Bollsing, Hulets
Vill du döda: ingen, usch vad hemskt...
Rörde dig sist: Tor
Vill du slå: ingen, det är inte bra med våld
Kysste dig sist: gissa tre gånger :)
Vill du kittla: gissa igen!
Kramade du sist: Tor
Vill du prata med: Janibanani- det var längesen nu, Carro och Niclas
Skrek du på sist: säkert Tor, han får ta så mycket skit, stackarn.
Vill du vara som: mig själv för cirka två år sen...har blivit så seriös och fundersam
Vill du bli galet full med: hahahhahaha LiHtöserna, Tor, RAG-are och M :)
Gjorde dig riktigt glad senast: Tor, när han dansar gör mig alltid på riktigt bra humör
Fick du sms från senast: Johanna i basgruppen
Ringde dig senast: Mamma

HAR DU...
För många vänner: nej, man kan inte ha för många vänner!
Förföljelsemani: nej inte mani, men jag går helst inte själv när det är mörkt ute
Tvångstankar: nej inte som jag känner till
Någon annan psykisk sjukdom: split personality..närå, skämta bara
Skadat någon: nej
Färgat håret: ja, men nu är jag au natural igen
Brutit några ben: nej
Några piercings: öronen bara
Några tatueringar: nej
Egen dator: nej, lever av min pojkvän :)
Gjort bort dig rejält: MÅNGA gånger :)
Bra självförtroende: jodå, det måste jag nog ändå säga
Komplex: jodå, det med
Kysst någon: jaaaaa...*mys*
Haft sex: jaaa..*mys*
Sagt jag älskar dig till någon idag: jaaa...*mys*
Bjudit ut någon: ja, det har jag nog..
Varit kär: Varit? Jag ääääääääär kär!!! :)
Blivit kär i någon på nätet: nej
Dumpat någon: ja, det var jobbigt
Blivit dumpad: ja, det var jobbigt
Stulit någonting: inte mer än godis från mammas förråd ;)
Lämnat landet: ja, 11 månader, USA..men jag kom tillbaka :)
Rymt hemifrån: nej, jag tycker om hemma
Tuttat eld på nåt: Hahahhahahah formelsamlingen :) Tål att göras om...
Gjort något olagligt: nej....eller?

HUR...
Går du: som folk gör mest...framåt!
Svarar du i telefonen: "Hejhej" och "Hallå" om jag vet vem det är, annars "Annie"
Fördriver du tiden: busa med Tor, dansa med Tor, sitta vid datorn, spela piano...
Mycket pengar har du: inte mycket
Tjänar du pengar: extraknäck på skoaffär
Bäddar du sängen: oftast inte alls
Ofta diskar du: vi har diskmaskin, så handdisk blir högst nån gång per dag om ens det
Ofta städar du: för sällan, men å andra sidan är det inte bara jag som ska städa här...
Går det på jobbet: har inte jobbat på länge, men jag ler och är glad och då går det mesta bra!
Många stör du dig på: oräkneligt antal per dag, men det är bara för att det finns så många muppar
Ofta träffar du din familj: alldeles för sällan trots att vi bor i samma stad, nån gång i månaden blir det väl åtminstone
Mycket äter du: inte så jättemycket egentligen...lagom :)

Oj vad lång tid det tog! Marpa sover nog redan....
Goodnight all you sweeties out there! :)

1 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Lycka till med tentaskrivandet! ja jag ska placera mig i solen med Små citroner gula en stund idag med :) Men den tar ju slut så fort, måste komma och låna en ny snart! Kram