söndag, december 14, 2014

Tredje advent

Den här helgen har jag faktiskt inte jobbat någonting. Inga uppsatser att bedöma, inga prov att rätta. I fredags skrev jag in betygen för engelskakursen och imorgon ska jag och mina kollegor enas om sva-betygen.

Då jag lätt blir rastlös när jag inte har något att göra, förutom den vanliga tvätten/disken/städningen, bestämde vi oss för att baka den här helgen och följa vår nystartade tradition med att gå ut med små bakade julklappar till grannarna. Vi fick ihop ca.100 saffranskringlor under lördagseftermiddagen (vi tog helgens längsta sovmorgon först). Mamma och pappa fick komma och provsmaka och godkänna bullarna sedan.


Idag var vi ganska trötta så vi fick helgens andra sovmorgon, även om Salvias kattmatare satte igång vid 6.15. Jag somnade så lätt om ;) Efter snabb mathandling på Maxi åkte vi in till stan och träffade Peterssons i Trädgårdsföreningen. Vi fikade i Tropikhuset och gick sedan årets Vinterljus-sträcka. Supermysigt söndagsnöje! När vi sedan kom hem gick vi varvet runt på gatan och delade ut bullar till alla grannar. Det verkar som att det var uppskattat! :) Även om vi inte umgås med grannarna så tycker vi att det är roligt att få visa vår uppskattning för att de är så bra (och inte psykogrannar som vissa har...)! 

Helgen går mot sitt slut och kommande vecka är sista jobbveckan, sedan är det julledighet. Det känns helt otroligt att jag både har jobbat på Komvux ett år och att vi bott i huset lika länge! Jag har hittat hem. 

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Tack för de goda bullarna! Lyckostgrannar som har Er som grannar! Ni bor väldigt härligt och fint!Tänk så fort året gick! Flytten känns som igår.Ha en bra sista arbetsvecka! Snart är det LOV!
Kram