fredag, december 19, 2014

Sista dagen på terminen

Idag var sista dagen på terminen.  Jag har sett fram emot den här dagen länge men idag känner jag mig ledsen. Arbetsår 2014 är snart slut och nog har jag jobbat. Men vad har jag gjort mer? Inte mycket tydligen, vilket visar sig när jag kollar igenom dagboken för att göra årsbokslut genom vårt julmail. Jag har inget fritidsintresse, inga kvällsaktiviteter...ingenting förutom jobb och att "sitta bort" x antal timmar vid datorn. Jag får dåligt samvete över att jag inte träffat vänner men orken har verkligen inte räckt till.

Jag får dåligt samvete när jag sitter kvar länge på jobbet och jag får dåligt samvete när jag går tidigt från jobbet. Jag vill inte jobba "för mycket" men det finns alltid lite mer man kan göra. Jag blir aldrig nöjd.

Samma känsla i allt jag gör. Jag skulle kunna vara en bättre lärare, kollega, vän, fru, dotter, matte, barnbarn, kusin...ja, vad fn som helst. Jag blir aldrig nöjd.

Jag lämnade skrivbordet på jobbet såhär fastän jag vet att jag hade kunnat göra så mycket mer.

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Jag förstår precis hur du känner. I det här jobbet blir man aldrig nöjd. Du får göra Good Enough! Jag är ju precis likadan som du. Äpplet faller inte långt!!!
Nu får du i alla fall koppla av och njuta av julen. Skolan står kvar.
Kramizar mamsen