måndag, december 01, 2014

Oh du mörka tid!

Det är kolsvart när man åker till jobbet och det är kolsvart när man kommer hem.  Tack och lov har vi fått upp julljus i fönstren! Jag är väldigt nöjd med idén om att ha ljusslinga på balkongen!


Idag var det lite mörkt på jobbet också. Dels tråkiga besked från en elev och dels så jobbade en av mina allra bästa kollegor sin sista dag hos oss. Hon ska börja jobba närmare hemmet och jag förstår henne så väl. Jag orkade ju bara tågpendla i ett par månader!

AP, det var några saker som inte fick plats på kortet: det stöd jag fick från dig när jag kom tillbaka efter sjukskrivningen har betytt mycket för min fortsatta lärargärning på Komvux. Du peppade och fick mig att tro på mig själv igen. Ingenting var jobbigt med dig och allt gick att lösa. Senaste året har vi inte jobbat tillsammans på samma sätt som då men lika fullt har du alltid brytt dig om mig och peppat när det har behövts. Du är en fantastisk kollega och vän och hela skolan kommer att sakna dig!

1 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Så fint huset blev med ljusstakar och slinga!