onsdag, april 16, 2014

Ensam vid ratten

Jag fixade körkortet för sisådär 10 år sedan, men eftersom jag 1. började på universitetet, 2. flyttade till stan och cyklade/åkte buss överallt har jag inte kört sådär jättemycket senaste åren. I och med att vi flyttat ut till typ landet har dock bilbehovet växt (som ni kanske har märkt). Vi har lånat mammas och pappas bil några gånger och jag vill bara ha en egen bil mer och mer. Jag tycker att det är roligt att köra, men har oftast kört med någon bredvid mig. Idag körde jag själv för första gången på väääääldigt länge! Jag trodde knappt att jag skulle komma hem, men allt gick jättebra och mitt självförtroende i bilen har nog växt lite. Tricket för mig är att ha radion/favoritCD:n på så att jag kan sitta och sjunga med i låtarna, då slappnar jag av och kör bäst ;)

Jag vill ha min egen Merca nanananana....*sjunger*

0 kommentarer: