söndag, april 27, 2014

Bilbravur

Jag och T åkte idag till MercedesBenz-firman i Linkeboda eftersom vi hade spanat in en bättre begagnad MB B-klass där. Vi letade upp en försäljare, som i sin tur letade upp bilen och vi gjorde oss redo för provkörning. Dock låg en skylt med texten "Köpt" i fönstret på det intressanta objektet så vi frågade försäljaren om den var såld. Han skulle ta reda på detta och hann göra så innan vi hade åkt mer än 10 meter. Den var såld. Jag höll masken, men inombords svor jag och härjade utav bara h-e. Försäljaren visade oss en annan MB B-klass. Begagnad, men nyare och mycket dyrare. Alldeles för dyr. Dock tänkte vi "Provköra kan man ju alltid göra", men då var det ju det där med nyckeln...de hittade den inte!

Paret Skude hade dock kollat MB B-klassbilar i resten av Sverige och sett att det fanns ett intressant fordon på kedjans systerfirma lite längre norrut. Vi hörde oss för och försäljaren hörde sig för och bilen fanns kvar. Denna låg dock något över vad vi hade tänkt oss i pris, men vi satte oss i lugn och ro och funderade och funderade. Då de bilar vi tidigare tittat på försvunnit framför näsan på oss, ville jag inte dra ut på en bilaffär för mycket (ingen bra egenskap om man ska pruta). Min fantastiske prutmaskin till make föreslog i alla fall ett ganska mycket lägre pris än utgångspriset och vi kohandlade en stund med försäljaren, innan beslutet togs att vi fick köpa bilen. Några samtal, lite papper och många fjärilar i magen senare var vi bilägare! Den är inte här än men den kommer att fraktas inom kort och jag längtar så efter att få köra vår lilla Merca!

0 kommentarer: