torsdag, februari 23, 2012

Ytterligare ett barn har kommit till världen

Kronprinsessan Victoria och Daniels unge är förstanyheten på Corren, DN, Aftonbladet och Expressen. Det här barnet är alltså viktigare än alla andra barn som föds idag, imorgon, nästa månad, år osv. Detta för att det är kungligt.

Jag brukar inte skriva om mina politiska åsikter här i bloggen, men just idag kan jag känna att Sverige, som ju ska vara demokratiskt, skulle passa bättre som republik. Jag hoppas att Sverige, vid tiden då denna lilla prinsessa ska ta över och bli drottning, är den demokrati som vi ger sken av att vara. Jag vill att alla barn ska vara lika mycket värda, oavsett om de heter Bernadotte, Svensson eller Muhammed i efternamn.

Någon bebis Skude blir det inte än på ett tag. Katt först ;)

En sådan här prins eller prinsessa önskar jag att jag hade...

0 kommentarer: