tisdag, februari 07, 2012

Dance away!

Jag försöker att komma igång med träningen igen.
Idag blev det 20 minuters Wii Zumba (jag har levlat upp till Intermediate ;)), 20 minuters Wii Just Dance 3 och styrkeövningar med gummibandet. Jag var riktigt svettig efteråt, hur härligt som helst! Det här med att träna hemma kräver ju viss disciplin, men det funkar för mig! Jag har sämre disciplin när jag har gymkort eller måste ta mig någonstans. Nu finns det liksom inga undanflykter. Till våren ska jag försöka börja jogga lite igen. Kanske är dags för min vän Olle Orbitrek att få sig en omgång?

Jag fick faktiskt en komplimang från en (kvinnlig) studerande idag. Vi pratade om huruvida det är jobbigt eller ej att ta sig till vårt klassrum på femte våningen och då sa jag att jag tycker om att springa i trappor eftersom det är gratis motion. Då fick jag komplimangen: "Det är därför du har så fin kropp!" :)

Jag tar åt mig, blir motiverad och ger mig 17 på att jag ska komma i form till Beach 2012! :)


0 kommentarer: