tisdag, februari 28, 2012

One of those days...

Denna dag har varit skit. Jag vaknade med huvudvärk och halsont, men kom ändå iväg till jobbet. Självklart var bussen fullsmockad. Jag hann inte med det jag skulle innan lektionen började. Lektionen blev världens tråkigaste och jag känner mig värdelös som lärare. Hann inte ta någon rast, bara 25 minuters lunchrast då jag även hjälpte till att städa i köket (det är mitt "teams" vecka). Nästa lektion blev bara tjatig. Hann inte det jag skulle göra mellan lektionens slut och Lärotekstidens början. Var i Läroteket och kände mig värdelös. Skulle ha gått hem direkt men som vanligt var det någon som stoppade mig för att fråga något så jag blev kvar längre än vad jag tänkt. Huvudvärk huvudvärk huvudvärk. Bussen hem var fullsmockad. Huvudvärk.


Det oroar mig att jag känner mig värdelös som lärare. Jag försöker göra allt för att mina elever ska förstå, jag försöker individanpassa, jag ger dem möjlighet att skriva omprov hur många gånger som helst, jag gör extrauppgifter, jag tjatar om att de måste ta eget ansvar, att jag inte kan ge all kunskap utan att de måste jobba för den. Jag vet att jag inte är ensam. Hur många lärare har inte gått in i den berömda väggen?
Funderar på vad jag ska göra istället. Vad kan jag göra istället? Hur långt kommer man med lärarexamen liksom? Grattis, du kan bli...tadaa! Lärare!

Ingen bra dag. Dessutom har jag huvudvärk och känner mig allmänt risig.

1 kommentarer:

Ida sa...Best Blogger Tips

Du har nyss börjat jobba! Du ska vara värdelös vissa dagar annars vore något fel! Men övning ger färdighet och du kommer bli grym! Dina bra dagar gissar jag att du redan är grym!