fredag, februari 25, 2011

Frisör funnen!

Jag har varit runt och klippt mig på flera stycken av stadens frisersalonger, men har aldrig känt mig riktigt nöjd. Jag har liksom inte hittat någon som jag kan tänka mig att komma tillbaka till varenda gång jag vill fixa håret. Det har jag nu och det var tack vare att vi gick på bröllopsmässan. Pratade med frisör Sara D om bruduppsättning och hon var väldigt trevlig och tillmötesgående. Gick till hennes salong i onsdags och bokade tid för klippning till torsdagen. Bara att kunna få en tid så snabbt visar väl att de är måna om sina kunder! Tjejen som gör håruppsättningar hos Sara D heter Lina och det var hon som klippte mig. Hon kommer även att göra min bruduppsättning! Lina och jag kollade på hur min klänning kommer att se ut och hon kom med väldigt bra idéer, men, det viktigaste av allt, hon lyssnade verkligen på mig och mina önskemål. Det kändes så bra! Även när hon sedan klippte mig lyssnade hon verkligen på mina önskemål. Jag tyckte i och för sig att hon skulle bestämma eftersom det är hon som vet hur mycket hår som behövs till uppsättningen ;)

Jag rekommenderar verkligen Sara D till alla som känner att de vill komma till en liten salong med mycket personlighet. Sara och Lina är unga, drivna och jätteduktiga och jag tycker att det är så modigt att de vågar etablera ytterligare en hårsalong i en stad där det finns frisersalonger i vartenda hörn. 350:- kostar en klippning för långt hår. Det tycker jag är helt ok, speciellt med tanke på att jag satt där och blev omhändertagen i en timme :)

Före och efter klippningen.

0 kommentarer: