söndag, februari 20, 2011

BH-kunskap

En av de stora klädkedjorna i stan har haft en kampanj med 20 % på alla BH. De säger att många kvinnor går omkring med fel BH-storlek och jag hade på känn att jag var en av dessa kvinnor. Därför mätte jag mig och skrev in måtten på deras måttuträkningssida. Jag blev något förvånad när jag fick se resultatet, men igår åkte jag ner på stan och provade BH-ar i den storleken jag fått fram. Några modeller passade inte alls, men det är ju inte så konstigt. Även om alla vi kvinnor har bröst så ser vi inte likadana ut! Jag fick i alla fall med mig två BH-ar hem och de sitter perfekt! En stor skillnad mot de BH-ar jag gått omkring med tidigare.

Så min uppmaning till alla kvinnor out there, kolla upp om ni verkligen har rätt storlek! Ta hjälp av "proffsen" på affärerna, mät och prova många modeller så att ni hittar en BH som verkligen ger era bröst ett lyft ;) Because we're worth it....

0 kommentarer: