måndag, juni 07, 2010

Tänka framåt

På fredag lägger jag och E fram vårt examensarbete. Sen har jag bara höstterminen kvar på Lärarprogrammet. Det känns jätteskönt men samtidigt jätteläskigt. Lilla jag kan ju inte vara färdig, jag måste ju lära mig så mycket mer! Jag vill kunna allt om andraspråksinlärning, engelsk syntax, SFI-nivåer, engelska dialekter och mycket mycket mer! Det är tur att jag har hösten på mig att inse att jag snart är färdig. Hade inte pallat att vara färdig nu ;)

I och med att utbildningen går mot sitt slut börjar även mina CSN-veckor ta slut. Jag har ju varit student på universitetet sedan 2003 med endast en termins uppehåll så studiestödet har runnit iväg. Jag har 13 veckor kvar som jag kan ta ut. Fick ett bra tips från en kär vän att ta ut dem mot slutet av terminen så att jag inte blir återbetalningsskyldig direkt i januari när jag tar examen. Detta betyder att jag kommer leva av sommarjobbspengarna (tack och lov att jag fick sommarjobb i år igen) och T fram till och med slutet av oktober. Det blir att äta havregrynsgröt morgon, middag, kväll efter sommaren alltså ;) Har funderat på att försöka ta något vikariat i höst och plugga samtidigt men jag vill hellre fokusera på plugget och bara bli klar. Det blir lite fattigt men jag får se fram emot att få jobb med fast lön och slippa leva på bidrag och lån ;)

Synd att dessa små papperslappar ska styra livet så mycket

2 kommentarer:

Ida sa...Best Blogger Tips

Att bli färdig är läskigt som tusan! Men gud så skönt det känns när man väl är där! och vad kul och spännande det ska bli att börja jobba med det man är utbildad till!

Lycka till med framläggningen! Det kommer gå kanon!

Jossan sa...Best Blogger Tips

Ja lycka till med framläggningen!

Det kanske är något fel på mig men det är lite småfarligt att se fram emot fasta löner! ;)