söndag, november 22, 2009

Härlig helg!

Idag mår jag så himla bra! Det kvittar om det regnar, att vi inte får den där lägenheten och att jag är lite snuvig, livet är så himla bra ändå! :)
Jag har i princip skrivit klart hemtentan i Varieties & Contexts of English. Jag började med den så fort vi fick ut den och sen så har jag gjort lite på den varje dag. I torsdags och fredags satte jag upp delmål som jag fullföljde och fick på så sätt mer motivation att fortsätta! Delmål is da shit :) Nu i helgen skrev jag uppsatsdelen och jag hade mina tre sidor text klara för bara en liten stund sedan. Och den ska inte vara inne förrän måndagen den 30/11, alltså om en vecka! Så sjukt nöjd med mig själv! Hoppas nu bara att jag blir godkänd, annars skulle det vara som ett slag i magen...uff!

Jag tog en paus i pluggandet i fredags och träffade min underbara vän C. Det blev en "liten" shoppingrunda, så nu har jag kläder för flera år framöver ;) Det blev en grå, stor och mysig polotröja, en grå "farfarsväst" (älskar'n!), svart bas-top och ett lila-vit-randigt linne från H&M och en blå cardigan, en svart gles-stickad tröja och ett svart linne från Gina samt ett rött halsband som jag ska ha på konserten på söndag.

Mina fina fynd

Igår hade T och jag en riktigt mysig lördagskväll! Vi åkte ner och gick Vinterljus-slingan. Vi gick hela, allt efter Correns karta, och det blev lite kyligt så vi gick till CbG och värmde oss med macka och chaité. Åkte hem och drack glögg och åt pepparkakor och kollade på film. Tände en massa ljus och njöt :) Det fanns liksom ingen hejd på mysigheten :) Vi hann verkligen prata och umgås hela kvällen. Det har varit för dåligt av den varan den här hösten pga att vi båda har mycket att göra i skolan.

Här kommer några bilder från vår Vinterljus-promenad.

T är kartläsare

Favorit #1 på slingan: Rosengången

Favorit #2


Filmtips i höstmörkret: P.S. I love you. Såååå himla bra!!!!

1 kommentarer:

starsailor sa...Best Blogger Tips

Jag vet, filmen är grym!jag tror jag har sett den ca tio gånger redan :D
Mysigt ni verkar ha haft det, man kanske skulle ta och gå den där ljusslingan ;)
Puss