tisdag, juli 28, 2009

Hemma for good (i alla fall för ett tag)

I tre veckor har vi nu (av och till) bott i resväskor och det känns skönt att äntligen vara hemma.
Har inte kunnat eller orkat uppdatera så här kommer en snabb resumé.


Vi hade en dag med solsken i Härnösand och den spenderades till stor del "på plattorna" där vi försökte bättra på brännan.
Dagen efter solskensdagen gick vår färd söderut till pappa och Vallen. Vi bodde i stugan utan el och rinnande vatten och hade två hästar och cirka 30 får utanför fönstret. Snacka om total avkoppling! :)

Brunte precis utanför fönstret

Snacka om fridfullt!

Efter att ha "tagit hand om" hästarna Brunte och Blacken (vi döpte dem) insåg jag att jag saknar att hänga i stallet och rida dessa fantastiska varelser. Jag ska undersöka möjligheterna snarast dock lär väl inte ekonomin tillåta ridlektioner :(
Hälsingland innebar också tunnbrödsbakning med hela släkten, blåbärs - och- hjortronplockning med pappa och mysiga kvällar i stearinljusens och brasans sken.

T börjar komma in i rollen som brödborstare

En nöjd far med bärskörden

Otroligt vackert!

Brunte, min bästa vän

I söndags åkte pappa hemåt och lämnade av oss i Arbrå där vi fick the complete Arbrå-tour av H :) Vi blev bjudna på fantastisk middag och sov över i H's föräldrars hus. Igår åkte jag, T, H & M mot Linköping. M körde hela vägen så H och jag satt i baksätet och trivdes :) Jättekul :D


Jag är ledig fram tills på måndag då sommarskolan drar igång igen. Jobbar två veckor, sen är jag ledig en vecka till. Engelskan börjar inte förrän den 25/8! Underbart! :)

5 kommentarer:

Kattis sa...Best Blogger Tips

Kul att läsa om Er sommar! Så mycket kul ni har hunnit med! Grattis till förlovningen än en gång!
Välkomna hem och till Unön! Mamsen

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

hehe h&m, min favoritaffär ;)

starsailor sa...Best Blogger Tips

vet inte om du fått mitt sms, det verkar som en del sms jag skickat hamnat på villovägar så provar här istället :) ses gärna nästa vecka och hittar på nåt.Jobbar med slutar som vanligt klockan fyra så efter det är jag free :D Pussa!

Ida sa...Best Blogger Tips

Vore ruskigt kul att börja rida igen.. Men som du säger.. det lär ju kosta med typ ridskola. Mamma har ju en himla massa hästar, men inte en enda är ridbar för mig, bara massa unghästar. =)

Sköt om dig så ses vi snart hoppas jag!

Unknown sa...Best Blogger Tips

Åh...jag saknar också hästarna och vill börja rida igen!