fredag, januari 25, 2008

Snart börjar allvaret

VFU-veckorna gick förbi i ett huj! Det har varit jätteroligt och lärorikt och jag tror faktiskt att jag har valt rätt ändå (se tidigare inlägg om mitt velande hit och dit). Gymnasiebarn är himla trevliga , iaf de jag har kommit i kontakt med!
Har börjat skriva på min VFU-rapport men det är verkligen inget roligt. Jag tycker att jag redan har analyserat sönder alla övningarna tillräckligt. Men jag måste ju få ihop mina 3 sidor så att jag får mina 3 poäng...annars kommer CSN efter mig och det vill jag inte.

Orbitrek:en har fått vila senaste dagarna då jag inte känner mig helt 100%, ont i halsen och hade så ont i huvudet igår att jag var tvungen att lägga mig och sova i flera timmar. Var ändå jättetrött när jag skulle gå och lägga mig på kvällen.

Kurserna (engelska 2 och fortsättningen på nybörjarspanskan) drar igång nästa vecka och jag ligger redan efter med vad vi ska ha läst till första föreläsningstillfällena. Bra jobbat liksom! Ska fråga Fred imorrn hur mycket han har förberett. Det är säkert bara jag som har såntdär "duktig-flicka-syndrom" och vill ha allt förberett i alldeles för god tid. Jag har iaf köpt 95% av böckerna, det är mer än vissa andra. Och jag klarade mig undan ganska billigt också! Har köpt de flesta böckerna i andrahand, dels på anslagstavlan men sen genom att man har vissa kontakter :)
Det gäller bara att hålla öron och ögon öppna! Jag sparade nog en tusenlapp på att inte köpa alla böcker i bokhandeln/nätbokhandeln...*katsching*

Nu måste jag skriva till kursansvarig och fråga om en bok som inte finns med på litteraturlistan men som vi tydligen ska ha seminarium på! Bra jobbat liksom! :P

2 kommentarer:

Arwenohusseomatte sa...Best Blogger Tips

hur kan du ligga efter när kursen inte börjat? eller har jag missuppfattat?

från en "duktig flicka" till en annan: du måste inte vara så duktig hela tiden! man är himla bra på att tala om för alla andra att inte ställa så höga krav på sig själv men sen pressar man sig själv... suck... men sanningen är den att vi tycker om dig ändå och vad är det värsta som kan hända om du inte läst på "ordentligt"? spelar det nån roll om 10 år??

kram och ta hand om dig själv!

Anonym sa...Best Blogger Tips

Ja lite jobbigt att vi inte kommit igång med uppsatsen men det blir nog bra när vi fått lite handledning. För en gångs skull ska vi utnyttja handledarna så mkt som möjligt :) Och den här gången ska jag tänka på mig själv och INTE läsa skattekursen. Det är inte värt stressen. Den där "duktiga flickan" får gå och gömma sig ett tag ;) Vi får planera in fika, blir nog att vi sitter typ hela dagarna den här veckan som det ser ut... Kram