tisdag, januari 29, 2008

Hur är det möjligt??

Mer än 10 arbetsdagar hade gått och vi hade inte fått tentaresultaten från senaste spanskatentan. Jag var något irriterad när jag kom till klassrummet. Hör och häpna så har några av våra kursare varit och hämtat tentan! Jag, Sara och Helena springer (nåja, inte jag med tanke på hur dåligt jag tyckte tentan hade gått) upp till institutionen för att få se våra verk.
Det var sra Ericsson själv som delade ut tentorna. Jag sa att jag hade ont i magen av nervositet. Omtentan ligger ju på en av lördagarna när jag är i England, dvs. dålig timing! Säger mitt efternamn och personnummer och får ett jätteleende av sra Ericsson mot mig "Du hade väl inte behövt ha ont i magen för det här?".
Tittar på tentaomslaget. Poäng: 92 p Betyg: VG
Helt j-la omöjligt! Visst att jag hade pluggat hela första VFU-veckan när Marie var sjuk, men jag fixade ju inte ens hälften av verben i Preteritum. Inte kan jag ha fått VG??! Skrattade typ hela vägen ner till klassrummet....Tydligen var min fria komposition inte så tokig ändå ;)

Så skönt att slippa omtentan! Nu är det fokus på engelskan ett tag. Det behövs verkligen. Imorrn blir det att skriva VFU-rapport hela dagen och om jag blir klar snabbt hinner jag kanske läsa Akt 2 och 3 i Macbeth annars får det bli på torsdag. På torsdag måste jag läsa 9 kapitel British Cultural Studies och förbereda för VFU måndagen veckan därpå.
Vad härligt det är när man har tusen saker att göra och förkylningskoman slår till *sarkasm*!

4 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

Grattis till VG:t!

Anonym sa...Best Blogger Tips

Grattis Grattis Annie-Pannie till det braiga tentaresultatet ;)... Barzo är så stolt! ;)

Anonym sa...Best Blogger Tips

Grattis gumman!!

Och ja.. det känns som vi nyss gick på i FOUL.. samtidigt som det känns som vi varit med för alltid.. Men nu är det snart över.. på gott och ont..

starsailor sa...Best Blogger Tips

Congrats!!!fan vad bra!Hoppas min skitttenta kan gå lika bra(inte troligt :D )
Väldans trist att du blev sjuk.var ju inte på topp jag heller iofs så det kanske var det bästa ändå.När är det du åker?Sitter med min ansökan till London nu.Imorn ska den in,huh!Hälsa Toren!