fredag, augusti 31, 2007

Nolle-P-snusk

Nolle-P är inte bra för vår lägenhet. Smutsen verkar ha grott in i golv och skrymslen. Jätteäckligt!
Man kan nästan tro att jag bor själv här. Jag har ju inte varit hemma så mycket under de senaste 2-3 veckorna och när jag har varit hemma har jag varit så trött att jag slocknat i soffan.

Men det är väl inte bara jag som ska städa, sortera tvätt, plocka ur diskmaskinen och så vidare? Visst att han jobbar heltid och har en del att göra när han kommer hem men jag har jobbat 17 h vissa dagar under Nolle-P. Det enda jag begär är att han tar initiativ till förbättrande av vår lägenhets utseende och åtminstone låtsas som att han bryr sig om lägenheten lika mycket som jag.

Vi är båda lata småsyskon som är vana vid att andra gör allt åt oss men i det här hushållet känner jag mig väldigt mycket som en mamma som alltid tjatar om städningen/disken/tvätten...

Kanske dags att iordningsställa ett städ/hushållsschema?

0 kommentarer: