onsdag, augusti 01, 2007

Digerköl, Ljusdal & Hovra 26/7-29/7

Efter cirka en vecka i Härnösand for vi vidare ner till Ljusdal där mamma och pappa välkomnade oss med middag på kebabhak. Gigantiska kebabtallrikar!!! Inte konstigt att svenska folket blir överviktiga...

Vi åkte upp till Digerkölsvallen till mammas och pappas mysiga stuga. Ost och vin i den underbara kvällssolen! Tack och lov blåste det ganska friskt så myggen höll sig borta.

Precis runt knuten på stugan gick ett gäng får och en nordsvensk och en ardenner. Såklart blev jag och Tor kompisar med dem! Nordsvensken gnäggade igenkännande när vi kom och hälsade på :)
Syrran kom med tåget och hon blev såklart superpolare med djuren oxå. Tor och jag hittade ormskinn och strax efter hittade vi två huggormar. HUGA! De är fina men läskiga...usch.


På lördagen åkte vi ner till min fasters hus och gjorde oss iordning. Sedan vidare ner till Färila kyrka. Min kusin Olle gifte sig med sin Ulrika! Så fint! Middag och fest på dansbanan och jag hade såååå roligt! Stuffade runt på dansgolvet med Tor och mina underbara kusinbarn! :)Dagen efter åkte vi hemåt. En del av resan åkte min kusin Karin och hennes familj med, så jag fick vara lite "lektant" för mina andra två kusinbarn! Det är kul att ha stor släkt! :) Nu väntar vi med spänning på nästa bröllop....

1 kommentarer:

Anonym sa...Best Blogger Tips

hahaha du hade skrivit klanto.blogpsot.com, alltså bytt plats på p & s i adressen så när jag tryckte på länken o skulle svara kom jag till en sida om Bible studies typ. Blev lite förvånad om man säger så! Antal skor kommer bli ett problem ja... Ni ser ut att ha haft en grymt skön semseter! Mysiga bilder :) Kram