torsdag, juni 01, 2017

Terminsslut

Jag är så trött. Det kan bero på pollenallergin, men jag tror att det har med jobbet att göra.

Så här i slutet av terminen går hjärnan på högvarv. Har jag tillräckligt med bedömningsunderlag för att kunna sätta betyg på alla elever? Tolkar jag kunskapskraven rätt eller är jag för hård? Vad hade jag kunnat göra för att fler elever skulle få godkänt? Har vi i arbetslagen samma inställning till vad som menas med "godtagbart resultat" (och alla andra svävande formuleringar)i våra styrdokument? Lägg där till ifrågasättandet från elever och elevers partners (som inte går mina kurser) och du har mitt lärarliv i ett nötskal.

Trots att jag flera gånger fått höra från både elever, kollegor och rektor att jag är rättvis och bra på det jag gör, tvivlar jag alltid såhär års. Allt medan syrenerna blommar.


0 kommentarer: