söndag, oktober 26, 2014

Söndagslunken i stan

Varför ska man handla i Linköping city en söndag? Jo, därför att det är lugnare eftersom "alla" har varit i stan på lördagen, söndagslunken gör att man inte behöver stressa och personalen som jobbar i butikerna har mer tid att hjälpa till och är gladare/trevligare. Trots att jag jobbar i stan har jag inte haft tid eller ork att "uträtta ärenden"senaste tiden, så idag passade jag på. Tack vare årskort på [öschötatrafejken] kan man kosta på sig ett par extra bussresor också ;)

Dagens uträttade ärenden:

  • inköp av nya innegympaskor (jag ska köpa träningskort på Ljungsbro fritidscenter och upptäckte att mina gamla träningsskor blivit uteskor)
  • inköp av nya svarta jeans (mina andra börjar bli grå)
  • inköp av hudkräm (då hösten innebär att min hud blir torr som fnöske) och hårsnoddar (då mina har en förmåga att försvinna)

På bussen hem gjorde jag DN:s Ordtest. Resultat: 20/20 *katjing*! :)

0 kommentarer: