söndag, oktober 19, 2014

Nedåtvecka

I måndags mådde jag halvtaskigt, mådde illa, hade ingen matlust, men gick till jobbet ändå. I tisdags vaknade jag av spykänslor (spydde), illamående och panikont i magen. IBS-magen tillbaka + något annat. Stannade hemma resten av veckan (!) och försökte dämpa smärtor och illamående med mediciner som Omeprazol, Rennie, Ibumetin, you name it, men även med nyponsoppa, honungsvatten och rostat vitt bröd. I går, lördag, var det någorlunda bra och jag orkade mig ut utanför huset men inte förrän idag har jag kunnat äta en "normal" portion med "normal" mat och känt mig "normal".

Det jag är rädd för är orsaken till mina magproblem. IBS-magen dyker inte upp utan en orsak och verkligen inte med den styrka den gjort senaste veckan. Jag har en teori om att allt som hänt senaste månaderna på något sätt has caught up with me. Jag har nog försökt att förtränga ganska mycket och försökt vara samma gamma glada jag som alltid. Men det tär på både psyket och kroppen....

1 kommentarer:

arwenohusseomatte.blogspot.com sa...Best Blogger Tips

Usch så jobbigt för dig :-( hoppas mage och psyke snart är i balans igen!